FE 250

2015

Chirurgicznie precyzyjna zwinność

Ostra obsługa i lekka obudowa zapewnia idealne dostrojenie 250cc, 4-suwowy silnik FE 250 wyraża swój pełny potencjał. Moc silnika  jest precyzyjnie dostarczana motocykliście na życzenie dzięki najbardziej zaawansowanemu elektronicznemu systemowi wtrysku paliwa i 6 biegowej skrzyni biegów ze sprzęgłem hydraulicznym. A jeśli chodzi o uruchamianie i zatrzymywanie, rozrusznik elektryczny będzie na bieżąco uruchamiał FE 250  nawet w najtrudniejszych warunkach, a hamulce Brembo dają możliwość zatrzymania z pełną ufnością.

System zarządzania silnikiem

Wtrysk paliwa, elektroniczne sterowanie przepustnicy 44mm i układ sterowania silnikiem Keihin w modelach 4-suwowych, łączą w sobie niesamowitą dostawę mocy i wydajność w pełnym zakresie obrotów silnika.Wtryskiwaczł umieszczony w dolnej części przewodu wlotowego dla optymalnego składu mieszanki paliwowo-powietrznej, co daje szybką reakcję na dodanie gazu i wzrost mocy. Dużą uwagę poświęcono zabezpieczenu elektroniki podczas czyszczenia i mycia motocykla. Wiązki przewodów, i wysokiej jakości uszczelnione złącza zapewniają bezpieczeństwo podczas mycia silnym strumieniem wody.Czujnik położenia przepustnicy (TPS) jest również odporny na działanie wody.

Silnik

Zaawansowane technologicznie rozwiązania w układzie silnika i komponenty zapewniają wybuchowe osiągi silnika.Lekki i kompaktowy DOHC, 4-suwowy silnik został zaprojektowany, aby zaoferować najwyższą wydajność bez kompromisów. Duże  zawory tytanowe (skok 26.5mm 32.5mm i waga tylko 19.6g )  po stronie wlotowej i 18g po stronie spalin. DLC palec i krzywki wałków zaprojektowane dla najwyższej wydajności, przyczyniają się do skrajnej dostawy mocy silnika 250cc.Przełącznik trybu jazdy na kierownicy jest standardową funkcją i pozwala kierowcy przełączać między trybami podczas jazdy, dostosowując dostawę mocy i osiągów silnika w zależności od zmęczenia kierowcy i warunków torowych..

Wał korbowy, tłok, korbowód

Podkręcenie silnika 250cc wymaga wysokiej high-tech i niezawodnych elementów silnika.Wał korbowy posiada zwykłe łożysko i idealne dopasowane panewek, zapewniając trwałość i długie interwały serwisowe.Korbowody i wał korbowy są produkowane przez lidera branży Pankl zgodnie z wymagającymi normami.Tłok jest produkowany przez firmę  König i został zaprojektowany dla minimalnej wagi odpowiednio dla wysokoobrotowego silnika i wysoki wyjściowy charakter FC 250. Kuty tłok typu box waży tylko 200g, łączy w sobie wysoką wydajność i niezawodność i zapewnia współczynnik kompresji 13,9: 1 przy maksymalnej mocy.

Rozrusznik

Wszystkie 4-suwy są wyposażone w niezawodny system rozruchu. Rozrusznik elektryczny jest wielką zaletą w każdej sytuacji, w szczególności w razie upadku lub w trudnym położeniu na torze.Wzrost masy został ograniczony do minimum dzięki wyeliminowaniu rozrusznika nożnego.

Rama

Jazda enduro wymaga maksymalnej zwrotności motocykla w trudnym terenie, na skałach i na śliskiej nawierzchni. Precyzyjnie zaprojektowane Flex w ramie może znacznie poprawić zaufanie kierowcy, co pozwala na większą prędkość i lepszy czas. Aby osiągnąć te cele, inżynierowie zaprojektowali lekką, precyzyjną rama z chromo - molibdenu, co pomaga w łagodzeniu wstrząsów od tylnego koła, pracując razem z zawieszeniem i daje kierowcy większą stabilność.Sztywność skrętna została skalibrowana do maksymalizacji ostrej jazdy i wyjątkowej stabilności nawet w najcięższych odcinkach specjalnych.

Rama pomocnicza

Lekka, trzyczęściowa tylna rama pomocnicza, poliamid wzmocniony został dodatkową śrubą po stronie filtra powietrza, co poprawia element wyposażenia między lewym ramieniem ramy pomocniczej i filtrem. Uszczelnienie zapewnia lepszą wydajność i trwałość. Poliamidowa rama pomocnicza jest bardziej elastyczna niż tradycyjne ramy z aluminium. W połączeniu z podłużnym wahaczem ramy i tylnym układem zawieszenia daje zawodnikom bardziej komfortowe i inspirujące zaufania do motocykla, co pozwala im przesunąć granicę w każdych warunkach i na każdym terenie. Nieodłączne cechy kompozytowej ramy pomocniczej pozwala inżynierom na nieograniczone możliwości integracji funkcji, takich jak airbox, elektronika i tylny uchwyt.

Wahacz

Jednoczęściowa konstrukcja wahacza gwarantuje stałą wydajność, eliminując punkty spawania. Inżynierowie zaprojektowali specyficzne właściwości i zoptymalizowali przyczepność podczas jazdy, co wzbudzaja zaufanie i daje poprawę ogólnej wydajności. Silny, ale lekki, pięknie wykonany wahacz z odlewu aluminiowego zapewnia doskonałą stabilność i bezpieczeństwo.

Koła i hamulce

Czarne felgi DID i Piasty CNC, pokryte srebrem anodowane szprychy, dają agresywny i nowoczesny wygląd nowo zaprojektowanym motocyklom Husqvarna Enduro. Mistrzowski poziom wydajności jest gwarantowany przez opony Michelin Enduro. Koła są stabilne dzięki maksymalnemu dostrojeniu w sytuacjach ekstremalnych, w połączeniu z niesamowitą siłę hamowania najnowszej generacji hamulców Brembo. Ergonomicznie doskonałe sterowanie, pozwala kierowcy, aby dokładnie ocenić siłę hamowania dzięki tarczom 220mm - 260mm z przodu iz tyłu, odpowiednio.

Przednie zawieszenie

Zamknięta kaseta WP 4Cs  48mm przedniego widelca stanowi szczyt technologii zawieszenia. Układ 4 komorowy łączy wydajność z prostotą  i daje również korzyści wynikające z dodatkowego zmniejszenia wagi całego systemu. Zapewnia ona zdecydowaną przewagę pod względem szybkości reakcji stałą precyzją tłumienia i obsługi, przy zachowaniu dobrej przyczepności i komfortu. Obrabiane CNC dopasowane czarne potrójne zaciski, widły 4Cs zapewniają wyjątkową obsługę i odczucia  z przodu. Kierowca na wszystkich poziomach wydajności może dostosować konfigurację pracy widelca zaleznie warunków i ukształtowania terenu poprzez zmianę ustawień w prosty sposób, uzyskując najlepsze wyniki pod względem odbicia i ustawienia tłumienia kompresji.

Tylne zawieszenie

WP zaprojektowane dla wysokiej wydajności DCC (Dual Compression Control) tylnego zawieszenia w celu zagwarantowania doskonałych właściwości tłumiących i uzyskania maksymalnej zwrotności, a także komfortu kierowcy. Całkowita regulacja odbicia i tłumienia high / low speed, dzięki czemu zawodnicy mogą dostosować zachowanie do warunków i preferencji.

Tylny wahacz

Tylny układ zawieszenia został opracowany specjalnie dla linii Husqvarna Enduro. Posiada doskonałe właściwości w szybkich i płynnych sekcjach, a na stromych zjazdach wyróżnia się dzięki niższemu tylnym zawieszeniu. Siedzenie oferuje wysoki komfort w każdej sytuacji, motocyklista ma dużą skalę progresywności na nawierzchniach bardzo kamienistych i wyboistych.Układ łączący zapewnia również ogromne możliwości dostosowania zachowania tylnego wahacza poprzez zmianę długości ramion dźwigniowych.

Półka widelca CNC

Czarny anodyzowany CNC i potrójne zaciski zostały zmienione dla MY15. Dolny zacisk został zmieniony, w celu zamontowania przedniego zderzaka jako modele Motocross, zapewniając polepszoną stabilność i mocowanie przedniego błotnika. Stylowe potrójne zaciski łączą agresywny wygląd z funkcją i zapewniają maksymalną kontrlolę kierowcy podczas hamowania, w trudnym terenie i w czasie skoków, przekazują dokładne informacji na temat zachowania przodu w każdej sytuacji, zwiększając zaufanie kierowcy. Starania działu R & D koncentrowały się na zapewnieniu jednolitego mocowanie widelca w celu równomiernego rozprowadzenia siły, zachowując kształt, a tym samym właściwego tłumienia całego skoku.

Nadwozie

Nowa przednia maska i reflektor w motocyklach MY15 Enduro zmienia wygląd Husqvarny. Przedni błotnik jest nowy i jest taka sama, jak ochraniacz Motocross, co ułatwia montaż. Smukłe i stylowe linie bocznych paneli i ekranów chłodzenia pozwalają na optymalny przepływ powietrza podczas jazdy, co powoduje doskonałą kontrolę i szybszą i bezpieczniejszą jazdę.

Wyposażenie

Standardowy poziom wyposażenia  FE 250 jest zdumiewający. Tylko w top-line jest kierownica Neken, Rękawica i rozrusznik elektryczny. Dla twardych miłośników, przyjemność jazdy  jest jeszcze wzmocniona przez pełną gamę akcesoriów Husky Power.

Siedzenie

Twardsze i bardziej wytrzymałe pokrycie siedzenia poprawia przyczepność,  poprawiając uczucie komfortu.

 

Ochrona rąk

Ochraniacze rąk posiadają teraz nową ulepszoną formę, składającą się z dwóch elementów dla lepszej odporności na uderzenia.

SILNIK

Specyfikacja: Jednocylindrowy, 4-suwowy silnik o zapłonie iskrowym, chłodzony cieczą

Pojemność: 249.91 cm³

Średnica cylindra: 78 mm

Skok: 52.3 mm

Rozruch: Rozrusznik elektryczny

Zmiana biegów: 5 przełożeń

Smarowanie: Wymuszone smarowanie z 2 pompami Eaton

Przełożenie wstępne: 24:73

Przełożenie na drugim biegu: 13:50

Chłodzenie: System chłodzenia cieczą, zamknięty obieg cieczy chłodzącej z pompą wody

Sprzęgło: Mokre, wielotarczowe/ wspomagane hydraulicznie Brembo

Zapłon: Bezstykowy, kontrolowany w pełni elektroniczny układ zapłonowy z cyfrową regulacją rozrządu

PODWOZIE

Rama: Rama rurowa wykonana z chromowanej stali molibdenowej

Widelce: Widelec WP 4CS

Amortyzator: WP Monoshock z linkowaniem

Amortyzacja przednia: 300 mm

Amortyzacja tylna: 317 mm

Hamulce przednie: Hamulec tarczowy dwutłokowy z pływającym zaciskiem hamulca

Hamulce tylne: Hamulec tarczowy jednotłokowy z pływającym zaciskiem hamulca

Średnica przednich tarczy hamulcowych: 260 mm

Średnica tylnych tarczy hamulcowych: 220

Łańuch: 520

Kąt pochylenia główki ramy: 63.5°

Rozstaw osi: 1,495±10 mm

Prześwit (bez obciążenia): 375 mm

Wysokość (bez obciążenia): 992 mm

Całkowita pojemność baku: 7,5 litra

Masa bez paliwa: 103,7 kg