FE 450

2015

Żelazna pięść w aksamitnej rękawiczce

Radosny z najwyższą władzą, z dostępnym na zakręcie uchwytem przepustnicy dzięki super mocnemu, ale łagodnemu silnikowi SOHC  Torquay FE 450. niesamowita wydajność motocykla jest wykorzystywana przez podwozie state-of-the-art,  które gwarantuje niezwykłą precyzją i zwinność. Mocny silnik został tak dostrojony, aby uzyskać niezawodność i maksymalną wydajność i oferuje najbardziej zaawansowane wyposażenie standardowe, takie jak rozruch elektryczny, 6-biegową skrzynię biegów ze sprzęgłem hydraulicznym i  hamulce Brembo.

Silnik

Silnik 449.3cc SOHC z FE 450 o średnicy cylindra 95mm i skoku 63.4mm. Dostęp do bardzo wysokiej mocy i momentu obrotowego są łatwo dostępne dzięki równomiernej dostawie energii. Zwarty układ bardzo korzystny dla całkowitego rozmieszczenia kombinacji silnik / podwozie. Pojedyncza górna krzywka uruchamia dwa lekkie tytanowe zawory dolotowe 38mm, 32g i dwa wylotowe 33mm, 42g. Lekkie, powlekane wahacze DLC maksymalizują osiągi silnika. Trwałość gwarantowana jest przez trzy trzy warstwy uszczelki głowicy.

Wał korbowy

Wymagania eksploatacyjne silników wysoko strojonych wymagają najbardziej zaawansowanych technologii wału korbowego, aby utrzymać wysokie właściwości użytkowe przez cały okres eksploatacji.Wał korbowy i korbowód dla Enduro silników 4-suwowych produkowane są przez lidera branży Pankl celu zapewnienia trwałości i długie interwały serwisowe (135 godzin przed zmianą korbowodu i łożyska korbowego PIN)

System zarządzania silnikiem (EMS)

Silniki 4-suwowe posiadają elektroniczny wtrysk paliwa Keihin,  42mm przepustnicę.  Dla odpowiedniej pracy przepustnicy i płynną pracę silnika, który jest idealny do jazdy w stylu Enduro. Opcjonalne akcesoria Husky Power pozwalają zawodnikom do wyboru trybu jazdy za pomocą opcjonalnego przełącznika i poboru danych silnika na laptop za pomocą ustawień

Rozrusznik

Cała 4-suwowa linia Enduro oferuje niezawodne rozruszniki elektryczne i możliwość zastosowania rozrusznika nożnego. Łatwy rozruch w każdej sytuacji.

Rama

Jazda enduro wymaga maksymalnej zwrotności motocykla w trudnym terenie, na skałach i na śliskiej nawierzchni. Precyzyjnie zaprojektowane Flex w ramie może znacznie poprawić zaufanie kierowcy, co pozwala na większą prędkość i lepszy czas. Aby osiągnąć te cele, inżynierowie zaprojektowali lekką, precyzyjną rama z chromo - molibdenu, co pomaga w łagodzeniu wstrząsów od tylnego koła, pracując razem z zawieszeniem i daje kierowcy większą stabilność.Sztywność skrętna została skalibrowana do maksymalizacji ostrej jazdy i wyjątkowej stabilności nawet w najcięższych odcinkach specjalnych.

Rama pomocnicza

Lekka, trzyczęściowa tylna rama pomocnicza, poliamid wzmocniony został dodatkową śrubą po stronie filtra powietrza, co poprawia element wyposażenia między lewym ramieniem ramy pomocniczej i filtrem. Uszczelnienie zapewnia lepszą wydajność i trwałość. Poliamidowa rama pomocnicza jest bardziej elastyczna niż tradycyjne ramy z aluminium. W połączeniu z podłużnym wahaczem ramy i tylnym układem zawieszenia daje zawodnikom bardziej komfortowe i inspirujące zaufania do motocykla, co pozwala im przesunąć granicę w każdych warunkach i na każdym terenie. Nieodłączne cechy kompozytowej ramy pomocniczej pozwala inżynierom na nieograniczone możliwości integracji funkcji, takich jak airbox, elektronika i tylny uchwyt.

Wahacz

Jednoczęściowa konstrukcja wahacza gwarantuje stałą wydajność, eliminując punkty spawania. Inżynierowie zaprojektowali specyficzne właściwości i zoptymalizowali przyczepność podczas jazdy, co wzbudzaja zaufanie i daje poprawę ogólnej wydajności. Silny, ale lekki, pięknie wykonany wahacz z odlewu aluminiowego zapewnia doskonałą stabilność i bezpieczeństwo.

Koła i hamulce

Czarne felgi DID i Piasty CNC, pokryte srebrem anodowane szprychy, dają agresywny i nowoczesny wygląd nowo zaprojektowanym motocyklom Husqvarna Enduro. Mistrzowski poziom wydajności jest gwarantowany przez opony Michelin Enduro. Koła są stabilne dzięki maksymalnemu dostrojeniu w sytuacjach ekstremalnych, w połączeniu z niesamowitą siłę hamowania najnowszej generacji hamulców Brembo. Ergonomicznie doskonałe sterowanie, pozwala kierowcy, aby dokładnie ocenić siłę hamowania dzięki tarczom 220mm - 260mm z przodu iz tyłu, odpowiednio.

Przednie zawieszenie

Zamknięta kaseta WP 4Cs  48mm przedniego widelca stanowi szczyt technologii zawieszenia. Układ 4 komorowy łączy wydajność z prostotą  i daje również korzyści wynikające z dodatkowego zmniejszenia wagi całego systemu. Zapewnia ona zdecydowaną przewagę pod względem szybkości reakcji stałą precyzją tłumienia i obsługi, przy zachowaniu dobrej przyczepności i komfortu. Obrabiane CNC dopasowane czarne potrójne zaciski, widły 4Cs zapewniają wyjątkową obsługę i odczucia  z przodu. Kierowca na wszystkich poziomach wydajności może dostosować konfigurację pracy widelca zaleznie warunków i ukształtowania terenu poprzez zmianę ustawień w prosty sposób, uzyskując najlepsze wyniki pod względem odbicia i ustawienia tłumienia kompresji.

Tylne zawieszenie

WP zaprojektowane dla wysokiej wydajności DCC (Dual Compression Control) tylnego zawieszenia w celu zagwarantowania doskonałych właściwości tłumiących i uzyskania maksymalnej zwrotności, a także komfortu kierowcy. Całkowita regulacja odbicia i tłumienia high / low speed, dzięki czemu zawodnicy mogą dostosować zachowanie do warunków i preferencji.

Tylny wahacz

Tylny układ zawieszenia został opracowany specjalnie dla linii Husqvarna Enduro. Posiada doskonałe właściwości w szybkich i płynnych sekcjach, a na stromych zjazdach wyróżnia się dzięki niższemu tylnym zawieszeniu. Siedzenie oferuje wysoki komfort w każdej sytuacji, motocyklista ma dużą skalę progresywności na nawierzchniach bardzo kamienistych i wyboistych.Układ łączący zapewnia również ogromne możliwości dostosowania zachowania tylnego wahacza poprzez zmianę długości ramion dźwigniowych.

Mechaniczne, potrójne zaciski CNC

Czarny anodyzowany CNC i potrójne zaciski zostały zmienione dla MY15. Dolny zacisk został zmieniony, w celu zamontowania przedniego zderzaka jako modele Motocross, zapewniając polepszoną stabilność i mocowanie przedniego błotnika. Stylowe potrójne zaciski łączą agresywny wygląd z funkcją i zapewniają maksymalną kontrlolę kierowcy podczas hamowania, w trudnym terenie i w czasie skoków, przekazują dokładne informacji na temat zachowania przodu w każdej sytuacji, zwiększając zaufanie kierowcy. Starania działu R & D koncentrowały się na zapewnieniu jednolitego mocowanie widelca w celu równomiernego rozprowadzenia siły, zachowując kształt, a tym samym właściwego tłumienia całego skoku.

Wyposażenie

Standardowy poziom wyposażenia  FE 350 jest zdumiewający. Tylko w top-line jest kierownica Neken, ochrona rąk i rozrusznik elektryczny. Dla twardych miłośników, przyjemność jazdy  jest jeszcze wzmocniona przez pełną gamę akcesoriów Husky Power.

 

Nadwozie

Nowa przednia maska i reflektor w motocyklach MY15 Enduro zmienia wygląd Husqvarny. Przedni błotnik jest nowy i jest taka sama, jak ochraniacz Motocross, co ułatwia montaż. Smukłe i stylowe linie bocznych paneli i ekranów chłodzenia pozwalają na optymalny przepływ powietrza podczas jazdy, co powoduje doskonałą kontrolę i szybszą i bezpieczniejszą jazdę.

Siedzenie

Twardsze i bardziej wytrzymałe pokrycie siedzenia poprawia przyczepność,  poprawiając uczucie komfortu.

Ochrona rąk

Ochraniacze rąk posiadają teraz nową ulepszoną formę, składającą się z dwóch elementów dla lepszej odporności na uderzenia.

SILNIK

Specyfikacja: Jednocylindrowy, 4-suwowy silnik o zapłonie iskrowym, chłodzony cieczą

Pojemność: 449.3 cm³

Średnica cylindra: 95 mm

Skok: 63,4 mm

Rozruch: Rozrusznik elektryczny

Zmiana biegów: 6 przełożeń

Smarowanie: Wymuszone smarowanie z 2 pompami Eaton

Przełożenie wstępne: 32:76

Przełożenie na drugim biegu: 14:52 (13:52)

Chłodzenie: System chłodzenia cieczą, zamknięty obieg z pompą wody

Sprzęgło: Mokre, wielotarczowe DDS / wspomagane hydraulicznie Brembo

Zapłon: Bezstykowy, kontrolowany w pełni elektronicznie układ zapłonowy z cyfrową regulacją

PODWOZIE

Rama: Rama rurowa wykonana z chromowanej stali molibdenowej

Widelce: Widelec WP 4CS

Amortyzator: WP Monoshock z linkowaniem

Amortyzacja przednia: 300 mm

Amortyzacja tylna: 330 mm

Hamulce przednie: Hamulec tarczowy dwutłokowy z pływającym zaciskiem hamulca

Hamulce tylne: Hamulec tarczowy jednotłokowy z pływającym zaciskiem hamulca

Średnica przednich tarczy hamulcowych: 260 mm

Średnica tylnych tarczy hamulcowych: 220 mm

Łańcuch: 520 X-Ring

Kąt pochylenia główki ramy: 63.5°

Rozstaw osi: 1,482±10 mm

Prześwit (bez obciążenia): 345 mm

Wysokość (bez obciążenia): 970 mm

Całkowita pojemność baku: 9 litrów

Masa bez paliwa: 113 kg