TE 250

2016

Moc bez kompromisów

Typowy 2-suwowy, zwinność w połączeniu z potężnym silnikiem 250cc, aby zapewnić wydajność tej klasie w pakiecie high-tech, która zawiera regulowany zawór zasilający, regulowane sprzęgło hydrauliczne CDI i rozrusznik elektryczny. Funkcje najwyższego poziomu, nagradzany w wyścigach i typowe niskie koszty eksploatacji sprawiają, że TE 250 to groźny rywal w kategorii E2.

SILNIK

Model TE 250 jest wyposażony w bardzo wydajny i mocny dwusuwowy silnik o pojemności 250cc idealny dla Enduro, który dzięki zoptymalizowanemu zaworowi wydechowemu, umożliwia efektywne dostarczanie mocy w całym zakresie obrotów. Nowe ustawienia zaworów, zoptymalizowana krzywa CDI, lepsze ustawienia gaźnika gwarantują płynniejsze dostarczanie mocy. Membrany Boyesen najnowszej generacji mają wspaniałe osiągi i są niezwykle trwałe. Właściwości silnika mogą być nieco zmodyfikowane w zależności od preferencji właściciela zmieniając sztywność sprężyn w zaworach wydechowych.

SPRZĘGŁO

Innowacyjne sprzęgło DDS (damped diaphrahm steel) jest łatwiejsze w obsłudze i płynniejsze w działaniu. Ekskluzywnymi cechami tego systemu są sprężyny membranowe zamiast sprężyn śrubowych, zintegrowany system tłumienia zapewniający lepszą przyczepność i trwałość, oraz wytrzymała piasta wewnętrzna dla zwiększenia stabilności. Zawodnicy na każdym poziomie docenią precyzję modulacji układu hydraulicznego sprzęgła Brembo.

Zapłon

Krzywa CDI został tak zoptymalizowana, aby dopasować nowe ustawienie zaworu mocy i może być modyfikowana w zależności od ukształtowania terenu i preferencji kierowcy. Urządzenie posiada dwa krzywe CDI zapłonu, które mogą być przełączane poprzez połączenie kablowe lub poprzez opcjonalny przełącznik zasilania Husky na kierownicy.

Rozrusznik

TE 250 posiada rozrusznik elektryczny i nożny, podkreślając skrajną wszechstronność technologii Husqvarna 2-suw Enduro line-up. W MY15, przełożenie rozrusznika elektrycznego zostało zmienione co daje lepsze i łatwiejsze uruchamianie.

Rama

Mocne i lekkie ramy chromoly są wyjątkowym partnerem potężny silnik 2-suwowego, i działają w harmonii z innymi rozwiązaniami w obudowie Husqvarna. Chociaż ogólna konstrukcja ramy jest taka sama na wszystkich modeli enduro, każdy model ma niewielkie różnice w geometrii i sztywności w kluczowych obszarach, w celu dostosowania zachowania motocykla do różnych charakterystyk silnika. Inżynierowie zaprojektowali ramę precyzyjnym podłużnym wahaczem, który pomaga absorbować drgania od tylnego koła, pracując razem z zawieszeniem i daje motocykliście większy komfort. Skręcanie zostało skalibrowane do maksymalizacji  efektu, co  uwypukla nieodłączne cechy motocykli dwusuwowych.

Rama pomocnicza

Lekki, trzyczęściowy poliamid i tylna rama pomocnicza została wzmocniona dodatkową śrubą z boku filtra powietrza, która poprawia wyposażenie pojazdów pomiędzy lewym ramieniem ramy pomocniczej i filtrem. Poprawione uszczelnienie gwarantuje lepszą wydajność i trwałość. Poliamidowa rama pomocnicza jest bardziej elastyczna niż tradycyjne  ramy  z aluminium. W połączeniu z podłużnym wahaczem ramy i tylnym zawieszeniem, daje zawodnikom bardziej komfortowe i budzące zaufanie doznania na motocyklu, co pozwala przesunąć granicę w każdych warunkach i na każdym terenie. Nieodłączne cechy materiału kompozytowego ramy pomocniczej pozwalają inżynierom na nieograniczone możliwości integracji funkcji, takich jak filtr powietrza, elektronika i tylny uchwyt.

Wahacz

Przekazanie mocy 2-suwowego silnika na grunt, w niektórych warunkach może być trudne, więc inżynierowie opracowali wahacz odlewany jednoczęściowy, który optymalizuje przyczepność nawet w najtrudniejszym terenie. Wzbudzaja zaufanie i poprawia ogólną wydajność. Mocny, ale lekki, pięknie stylizowany wahacz z odlewu aluminiowego zapewnia doskonałą stabilność i bezpieczeństwo.

Hamulce

Czarne DID felgi i opony Michelin Enduro dają pełną kontrolę dzięki maksymalnej przyczepności w sytuacjach ekstremalnych, w połączeniu z niesamowitą siłę hamowania najnowszej generacji hamulców Brembo. Ergonomicznie doskonałe sterowanie pozwala precyzyjnie ocenić zawodnikowi siłę hamowania na tarczach 260mm i 220mm z przodu i tyłu, odpowiednio.

Przednie zawieszenie

Kiedy myślisz,  2-suw, myślisz "szybki jak błyskawica"!  Elementy zawieszenia WP zostały opracowane dokładnie według tej myśli. 48mm WP 4Cs przedni widelec zatrudnia najnowocześniejszą technologię, która zmniejsza wagę w porównaniu z typowym zamkniętym widelcem, przy zachowaniu tego samego poziomu wydajności. Zapewnia ona zdecydowaną przewagę pod względem szybkości reakcji, stałej precyzji tłumienia i obsługi, która idealnie pasuje do zwinności 2-suwa Enduro. Dodatkowo widelec 4Cs całkowicie dopasowuje charakterystykę amortyzacji do różnych warunków i ukształtowania terenu. Po prostu obracając pokrętło na górze regulujesz ustawienia odbicia i sprężania tłumienia.

Tylne zawieszenie

Wysoka wydajność DCC (Dual Compression Control) tylny amortyzator WP jest idealnie dostosowany dla odbicia i kompresji przy wysokiej / niskiej prędkości kierującego. Elementy konstrukcji i wysokia jakość gwarantują doskonałe i spójne charakterystyki tłumienia.

Tylny wahacz

Układ zawieszenia Husqvarna posiada doskonałe właściwości na szybkich i płynnych odcinkach, a na stromych zjazdach się wyróżnia. Siedzenie oferuje wysoki komfort w każdej sytuacji  i dosstosowuje na odcinkach bardzo kamienistych i wyboistych. Wszechstronny system zawieszenia Husqvarna z pewnością zaspokoi potrzeby zawodników na wszystkich poziomach, budzącyc zaufanie i uczucie lekkości w każdej sytuacji.

Mechaniczne, potrójne zaciski CNC

Czarne potrójne anodyzowane mechaniczne zaciski CNC zostały zaprojektowane dla MY15. Dolny zacisk jest tak wyprofilowany by móc zamontować przedni błotnik, jak w modelach Motocross. Stylowe potrójne zaciski są również bardzo funkcjonalne w trakcie hamowania, w trudnym terenie i przy wyskokach co pozwala kierowcy poczuć się pewnie w każdych warunkach. Głównym celem naszego działu Badań i Rozwoju było zaprojektowanie zacisków przedniego widelca tak, by jego amortyzacja rozkładała się równo na obydwa ramiona, zachowując jego kształt i właściwości.

Ergonomia

Dzięki nowej przedniej masce MY15 Enduro, wygląd Husqvarny ewoluuje i zwraca uwagę na nowy przedni reflektor. Przedni błotnik jest również nowy i taki sam, jak błotnika Motocross, co ułatwia montaż. Smukłe i stylowe linie bocznych paneli i ekranów chłodzenia pozwala na optymalny przepływ powietrza podczas jazdy, co daje doskonałą kontrolę i szybszą i bezpieczniejszą jazdę.

Wyposażenie

Pełna gama akcesoriów w katalogu Husky Power uzupełnia standardowe wyposażenie w TE 250.

Siedzenie

Twardsze i bardziej wytrzymałe pokrycie siedzenia poprawia przyczepność,  poprawiając komfort i uczucie jędrności w dotyku.

Ochraniacze rąk

Ochraniacze rąk posiadają teraz nową ulepszoną formę, składającą się z dwóch elementów dla lepszej odporności na uderzenia.

SILNIK

Specyfikacja: 1-cylinder 2-suwowy, chłodzony cieczą, z kontrolą wlotu i wylotu spalin

Pojemność: 249 cm³

Średnica cylindra: 66,4 mm

Skok: 54.5 mm

Rozruch: Rozrusznik nożny i elektryczny

Zmiana biegów: 6 przełożeń

Smarowanie silnika: Mieszanka paliwowo-olejowa 1:60

Przełożenie wstępne: 26:72

Przełożenie na drugim biegu: 14:50 (13:50)

Chłodzenie: System chłodzenia cieczą

Sprzęgło: Sprzęgło mokre wielotarczowe hydrauliczne DDS / Brembo

Zapłon: Bezstykowy, w pełni elektroniczny układ zapłonowy z cyfrową regulacją rozrządu zapłonu, typ KOKUSAN

PODWOZIE

Rama: Rama rurowa wykonana z chromowanej stali molibdenowej

Widelce: Widelec WP 4CS

Amortyzator: WP Monoshock z linkowaniem

Amortyzacja przednia: 300 mm

Amortyzacja tylna: 330 mm

Hamulce przednie: Hamulec tarczowy dwutłokowy z pływającym zaciskiem hamulca

Hamulce tylnie: Hamulec tarczowy jednotłokowy z pływającym zaciskiem hamulca

Średnica przednich tarczy hamulcowych: 260 mm

Średnica tylnych tarczy hamulcowych: 220 mm

Łańcuch: 520 X-Ring

Kąt pochylenia główki ramy: 63.5°

Rozstaw osi: 1,482±10 mm

Prześwit (bez obciążenia): 355 mm

Wysokość (bez obciążenia): 960 mm

Całkowita pojemność baku: 11 litrów

Masa bez paliwa: 104,4 kg