FC 250

2015

Broń wyścigowa High Tech

Radosna moc wysokoobrotowego silnika, lekkie i zwinne podwozie, sprawiają, że FC 250 to prawdziwy rywal w 250,  4-suwowych wyścigów na wszystkich poziomach na całym świecie.14000 RPM limitu obrotów i moc szczytowa ponad 40 koni mechanicznych to wzorcowe osiągi. Wysokiej jakości wyposażenie standardowe obejmuje  elektryczny rozruch, hydrauliczne sprzęgło, hamulce Brembo oraz przełącznik zamontowany na kierownicy.

 

System zarządzania silnikiem (EMS)

Elektroniczny wtrysk i 44mm przepustnica od Keihin Engine Management System w modelach 4-suwowych, łączą w sobie niesamowitą podaż mocy i wydajność na wszystkich prędkościach obrotowych silnika. Wtryskiwacz jest umieszczony w dolnej części przewodu wlotowego celem uzyskania optymalnej mieszanki paliwowo-powietrznej. Dużo uwagę poświęcono możliwości czyszczenia i konserwacji pojazdu bez ryzyka uszkodzenia instalacji elektrycznych. Wszystkie przewody i złącza mają wysokiej klasy uszczelniacze, dzięki czemu strumień wody nie stanowi dla nich żadnego zagrożenia. Czujnik położenia przepustnicy (TPS) jest również odporny na działanie wody.

Silnik

Zaawansowane technologicznie rozwiązania w układzie silnika i komponenty zapewniają wybuchowe osiągi silnika.Lekki i kompaktowy DOHC, 4-suwowy silnik został zaprojektowany, aby zaoferować najwyższą wydajność bez kompromisów. Duże  zawory tytanowe ( 26.5mm i 32.5mm i waga tylko 19.6g )  po stronie wlotowej i 18g po stronie wylotowej. Popychacze pokryte DLC, krzywki wałków zaprojektowane dla najwyższej wydajności silnika, przełącznik trybów jady na kierownicy jest standardową funkcją i pozwala kierowcy wybierać opcję podczas jazdy, dostosowując dostawę mocy i osiągi silnika w zależności od warunków zmęczenia kierowcy i torowych.

Wał korbowy, tłok, korbowód

Moc i charakterystyka silnika FC 250 wymagają najwyższej jakości komponentów, dlatego cały wał korbowy  jest produkowany przez lidera branży Pankl, łączy w sobie maksymalną wydajność i niezawodność przy minimalnej masie, tylko 200 g.  Stopień kompresji wynosi 13,9: 1 co daje niesamowitą moc wyjściową.

Rozrusznik

Wszystkie nasze 4-suwy wyposażone są w elektryczny system rozruchowy. Rozrusznik elektryczny jest wielką zaletą w każdej sytuacji, a w szczególności w razie upadku lub w trudnym położeniu na torze. Redukcję masy udało się dodatkowo osiągnąć dzięki wyeliminowaniu w zupełności komponentów zapłonu nożnego.  

Rama

Nasi inżynierowe skupili się na wytrzymałości skrętnej, wzdłużnej sztywności i niskiej masie. Naszym celem było, aby kierowca miał pełne czucie terenu i pewność w każdej sytuacji. Udało się to osiągnąć tworząc ultra-lekką chromowaną molibdenową ramę z podłużnym wygięciem, które pozwala absorbować uderzenia z tylnego koła, idealnie współpracującą z zawieszeniem zapewniając wysoki komfort i wyczucie terenu. Wytrzymałość i sztywność skrętna, precyzyjne - ostre prowadzenie pozwala na agresywne pokonywanie zakrętów nawet w najtrudniejszym terenie. Rama WP została
wykonana w ultra-nowoczesnym zakładzie produkcyjnym. Wysoce zautomatyzowany proces polega na hydro-formowaniu i spawania z zachowaniem maksymalnej precyzji i najwyższej jakości, które przekładają się na najwyższą wydajność każdego motocykla Husqvarna.

 

 

Rama pomocnicza

Lekki, poliamidowany stelaż składający się z trzech elementów został wzmocniony dodatkową śrubą po stronie airbox'a, tak by zapewnić lepsze dopasowanie lewego ramienia stelaża oraz airboxa. Poprawione spawy zapewniają lepszą efektywność oraz trwałość.  Dzięki zastosowaniu poliamidu stelaż jest bardziej elastyczny od tradycyjnych, wykonanych z aluminium. Podłużne wygięcie ramy w połączeniu z tylnymi elementami podwozia pozwala na pewną, dynamiczną jazdę w każdym terenie i w każdych warunkach. Specyficzna charakterystyka kompozytowego stelażu pozwala na
dołączenie wielu innych elementów, takich jak airbox.

 

 

Wahacz

Jednoelementowa konstrukcja wahacza eliminuje spawanie aluminium, zapewniając większą niezawodność, stabilność i bezpieczeństwo, a także doskonałą jakość i spójne działanie. Skrupulatnie zaprojektowane wygięcie wahacza  pozwala spełnić rygorystyczne wymogi Husqvarna w zakresie przyczepności i mocy.

Opony

Lekkie koła są uzupełniane nowymi oponami Dunlop MX52 Motocross, które posiadają nowy bieżnik typu "block-within-a-block" pozwalający na agresywniejsze pokonywanie zakrętów. Nowe opony Dunlop zostały opracowane w celu zaoferowania znakomitej przyczepność w szerszym zakresie terenu.

Przednie zawieszenie

Firma WP opracowała zamknięty widelec 4CS specjalnie dla Motocross. Nowy czterokomorowy widelec poprawia właściwości tłumiące i jest lżejszy od swojego poprzednika. Jak w przypadku wszystkich widelców 4Cs od WP,
ustawienia zatrzaskowe można łatwo i szybko ustawić za pomocą pokrętła na górze rur widelca. Czerwone pokrętło po prawej zmienia tłumienie odbicia,natomiast białe pokrętło po lewej stronie służy do tłumienia kompresji.
Zawieszenie WP oznacza najwyższą jakoś i najlepsze osiągi. Precyzyjne, wysokiej jakości materiały i zaawansowane procesy produkcyjne są integralną częścią widelców WP dla Husqvarna.

 

Tylny amortyzator

Nowy, wysoko wydajne tylne zawieszenie Husqvarna DCC od WP ma zmienioną konfigurację, geometrię oraz zwiększony o 4mm skok dampera zapewniając jeszcze lepsze tłumienie w obrębie tylnego koła.

Tylny wahacz

Tylny wahacz został zmieniony i obecnie oferuje wyższe parametry, co zapewnia lepszą kontrolę w każdych okolicznościach. Dalsze postępy w procesach produkcyjnych odnotowały poprawę jakości i zmniejszenie wagi.

22mm przednia oś

W trakcie całościowego ulepszania podwozia, motocykle motocross zostały wyposażone w nową 22mm oś W ogólnej optymalizacji podwozia,  MY15 Motocross posiadają nowy przednią oś 22mm. Jest ona lżejsza, lepiej współgra z widelcem zapewniając lepsze wyczucie terenu i umożliwiając szybsze reakcje kierowcy

Kierownica

Nowa kierownica NEKEN z takim samym wygięciem jak w zeszłorocznym modelu wyposażona w matowane chwyty dla lepszej kontroli.

Ochraniacze widelca

Charakterystyczne żółte osłony widelca zostały przeprojektowane i nie owijają się więcej wokół widelca. Nowa konstrukcja pozwala na lepszy dostęp do goleni celem lepszej konserwacji i czyszczenia, a także ułatwia wymianę.

Hamulce

Wyjątkowa moc zatrzymywania jest gwarantowana przez najnowsze hamulce Brembo nowej generacji, wyposażone w zaciski pływające w połączeniu z tarczami 260mm z przodu i 220 mm z tyłu. Idealnie umieszczone elementy sterujące pozwalają na optymalne dostosowywanie siły hamowania w ekstremalnych warunkach.

Siedzenie

Siodło zostało pokryte nowym, trwalszym materiałem, który zapewnia lepsze trzymanie. Nowy materiał jest dużo bardziej wytrzymały od poprzedniego, jednakże nie odbija się to negatywnie na komforcie jazdy i wyczuciu terenu.

SILNIK

Specyfikacja: Jednocylindrowy, 4-suwowy silnik o zapłonie iskrowym, chłodzony cieczą

Pojemność: 249.91 cm³

Średnica cylindra: 78 mm

Skok: 52,3 mm

Rozruch: Rozrusznik elektryczny

Zmiana biegów: 5 przełożeń

Smarowanie: Wymuszone smarowanie z 2 pompami Eaton

Przełożenie wstępne: 24:73

Przełożenie na drugim biegu: 13:50

Chłodzenie: System chłodzenia cieczą, obieg zamknięty z pompą wody

Sprzęgło: WMokre wielotarczowe CSS / Brembo hydraulics

Zapłon: Bezstykowy, kontrolowany, w pełni elektroniczny układ zapłonowy z cyfrową regulacją zapłonu

PODWOZIE

Rama: Rama rurowa wykonana ze stali chromo molibdenowej

Widelce: Widelec WP 4CS

Amortyzator: WP Monoshock z linkowaniem

Amortyzacja przednia: 300 mm

Amortyzacja tylna: 317 mm

Hamulce przednie: Hamulec tarczowy dwutłokowy z pływającym zaciskiem hamulca

Hamulce tylne: Hamulec tarczowy jednotłokowy z pływającym zaciskiem hamulca

Średnica przednich tarczy hamulcowych: 260 mm

Średnica tylnych tarczy hamulcowych: 220 mm

Łańuch: 520

Kąt pochylenia główki ramy: 63.5°

Rozstaw osi: 1,495±10 mm

Prześwit (bez obciążenia): 375 mm

Wyskość (bez obciążenia): 992 mm

Całkowita pojemność baku: 7,5 litra

Masa bez paliwa: 103,7 kg