TC 250

2015

Wysoka intensywność emocji

Potężny  2-suwowy silnik 250cc w TC 250 posiada najbardziej zaawansowane technologie dostępne w Motocross. Z ponad 50 KM zaprzężonych w zaawansowanym podwoziu, niesamowity  w TC 250 stosunek mocy do masy sprawia, że łatwo kontrolować radosną dostawę mocy potężnego silnika 2-suwowego. Przełącznik kierownicy, poliamidowa rama pomocnicza, sprzęgło hydrauliczne, hamulce Brembo, sprawiają że TC 250 jest groźnym konkurentem dla bardziej złożonych 4-suwów.

Zapłon

Zapłon może być modyfikowany w zależności od układu toru i preferencji kierowcy.Urządzenie posiada dwa krzywe CDI zapłonu, które mogą być przełączane za pomocą kierownicy, przełącznik trybu zasilania Husky zasilania  w wyposażeniu standardowym.

Cylinder

Głowica cylindra została zaprojektowana do reakcji przepustnicy i momentu obrotowego i  doskonale współpracuje z zaworem zasilającym dla optymalnego dostarczania energii w każdej sytuacji.

Silnik

Potężny 250cc 2-suwowy silnik wyposażony jest w zawór zasilający i membrany Boyesen, które optymalizują moc i moment obrotowy oraz gwarantują doskonałą reakcję i wytrzymałość. Charakterystyka silnika może być dostosowana do różnych preferencji kierowcy i sztywności sprężyny w zaworze wydechowym. Głowica cylindra została zaprojektowana do reakcji przepustnicy i momentu obrotowego i doskonale współpracuje z zaworu zasilającym dla optymalnego dostarczania energii w każdej sytuacji.

Hamulce

Wyjątkowa moc zatrzymywania jest gwarantowana przez najnowsze hamulce Brembo, wyposażone w zaciski pływające w połączeniu z 260 mm tarczami z przodu i 220 mm z tyłu . Idealnie umieszczone elementy sterujące pozwalają na optymalną obsługę i równowagę w ekstremalnych warunkach.

Rama

Nasi inżynierowe skupili się na wytrzymałości skrętnej, wzdłużnej sztywności i niskiej masie. Naszym celem było, aby kierowca miał pełne czucie terenu i pewność w każdej sytuacji. Udało się to osiągnąć tworząc ultra-lekką chromowaną molibdenową ramę z podłużnym wygięciem, które pozwala absorbować uderzenia z tylnego koła, idealnie współpracującą z zawieszeniem zapewniając wysoki komfort i wyczucie terenu. Wytrzymałość i sztywność skrętna, precyzyjne - ostre prowadzenie pozwala na agresywne pokonywanie zakrętów nawet w najtrudniejszym terenie. Rama WP została
wykonana w ultra-nowoczesnym zakładzie produkcyjnym. Wysoce zautomatyzowany proces polega na hydro-formowaniu i spawania z zachowaniem maksymalnej precyzji i najwyższej jakości, które przekładają się na najwyższą wydajność każdego motocykla Husqvarna.

Rama pomocnicza

Lekki, poliamidowany stelaż składający się z trzech elementów został wzmocniony dodatkową śrubą po stronie airbox'a, tak by zapewnić lepsze dopasowanie lewego ramienia stelaża oraz airboxa. Poprawione spawy zapewniają lepszą efektywność oraz trwałość.  Dzięki zastosowaniu poliamidu stelaż jest bardziej elastyczny od tradycyjnych, wykonanych z aluminium. Podłużne wygięcie ramy w połączeniu z tylnymi elementami podwozia pozwala na pewną, dynamiczną jazdę w każdym terenie i w każdych warunkach. Specyficzna charakterystyka kompozytowego stelażu pozwala na
dołączenie wielu innych elementów, takich jak airbox.

Wahacz

Jednoelementowa konstrukcja wahacza eliminuje spawanie aluminium, zapewniając większą niezawodność, stabilność i bezpieczeństwo, a także doskonałą jakość i spójne działanie. Skrupulatnie zaprojektowane wygięcie wahacza  pozwala spełnić rygorystyczne wymogi Husqvarna w zakresie przyczepności i mocy.

Opony

Lekkie koła są uzupełniane nowymi oponami Dunlop MX52 Motocross, które posiadają nowy bieżnik typu "block-within-a-block" pozwalający na agresywniejsze pokonywanie zakrętów. Nowe opony Dunlop zostały opracowane w celu zaoferowania znakomitej przyczepność w szerszym zakresie terenu.

Przednie zawieszenie

Firma WP opracowała zamknięty widelec 4CS specjalnie dla Motocross. Nowy czterokomorowy widelec poprawia właściwości tłumiące i jest lżejszy od swojego poprzednika. Jak w przypadku wszystkich widelców 4Cs od WP, ustawienia zatrzaskowe można łatwo i szybko ustawić za pomocą pokrętła na górze rur widelca. Czerwone pokrętło po prawej zmienia tłumienie odbicia,natomiast białe pokrętło po lewej stronie służy do tłumienia kompresji.
Zawieszenie WP oznacza najwyższą jakoś i najlepsze osiągi. Precyzyjne, wysokiej jakości materiały i zaawansowane procesy produkcyjne są integralną częścią widelców WP dla Husqvarna.

 

 

Tylny amortyzator

Nowy, wysoko wydajne tylne zawieszenie Husqvarna DCC od WP ma zmienioną konfigurację, geometrię oraz zwiększony o 4mm skok dampera zapewniając jeszcze lepsze tłumienie w obrębie tylnego koła.

Tylny wahacz

Tylny wahacz został zmieniony i obecnie oferuje wyższe parametry, co zapewnia lepszą kontrolę w każdych okolicznościach. Dalsze postępy w procesach produkcyjnych odnotowały poprawę jakości i zmniejszenie wagi.

22 mm przednia oś

W trakcie całościowego ulepszania podwozia, motocykle motocross zostały wyposażone w nową 22mm oś W ogólnej optymalizacji podwozia,  MY15 Motocross posiadają nowy przednią oś 22mm. Jest ona lżejsza, lepiej współgra z widelcem zapewniając lepsze wyczucie terenu i umożliwiając szybsze reakcje kierowcy

Ergonomia

Szczelnie owinięte wokół silnika i ramy, nadwozie Husqvarny łączy ciało kierowcy na motocyklu i idealne dopasowanie ludzi i maszyn, co pozwala na pełną kontrolę w każdych warunkach przy najróżniejszych rozmiarach ciała.

Charakterystyczny wygląd

Tradycyjny kolor Husqvarny biały, niebieski i żółty zdobi nowo zaprojektowaną linię Motocross, podkreśla nowoczesną stylistykę.

Kierownica i ochrona rąk

Nowa kierownica NEKEN z takim samym wygięciem jak w zeszłorocznym modelu wyposażona w matowane chwyty dla lepszej kontroli. Ochraniacze rąk są w standardzie, a teraz oferują lepszą odporność na uderzenia dzięki nowej konstrukcji.

Siedzenie

Siedzenie zostało pokryte nowym, trwalszym materiałem, który zapewnia lepsze trzymanie. Nowy materiał jest dużo bardziej wytrzymały od poprzedniego, jednakże nie odbija się to negatywnie na komforcie jazdy i wyczuciu terenu.

SILNIK

Specyfikacja: 1-cylindrowy, 2-suwowy silnik, chłodzony wodą, kontrola wylotu spalin

Pojemność: 249 cm³

Średnica cylindra: 66,4 mm

Skok: 72 mm

Rozruch: Rozrusznik nożny

Zmiana biegów: 5 przełożeń

Smarowanie: Mieszanka paliwowo-olejowa

Przełożenie wstępne: 26:72

Przełożenie na drugim biegu: 13:48

Chłodzenie: System chłodzenia cieczą

Sprzęgło: Mokre, wielotarczowe/ wspomagane hydraulicznie

Zapłon: Bezstykowy, w pełni elektroniczny układ zapłonowy z cyfrową regulacją rozrządu zapłonu, typ KOKUSAN

PODWOZIE

Rama: Rama rurowa wykonana ze stali chromo molibdenowej

Widelce: Widelec WP USD Ø 48 mm 4CS zamknięta kaseta

Amortyzator: WP Monoshock z linkowaniem

Amortyzacja przednia: 300 mm

Amortyzacja tylna: 317 mm

Hamulce przednie: Hamulec tarczowy dwutłokowy z pływającym zaciskiem hamulca

Hamulce tylne: Hamulec tarczowy jednotłokowy z pływającym zaciskiem hamulca

Średnica przednich tarczy hamulcowych: 260 mm

Średnica tylnych tarczy hamulcowych: 220 mm

Łańcuch: 520

Kąt pochylenia główki ramy: 63.5°

Rozstaw osi: 1,495±10 mm

Prześwit (bez obciążenia): 385 mm

Wysokość (bez obciążenia): 992 mm

Całkowita pojemność baku: 7,5 litra

Masa bez paliwa: 97,4 kg