FS 450

2016

Potężna wydajność supermoto

Niesamowita mocz silnika SOHC w połączeniu z niewiarygodnie precyzyjnym układem kierowniczym czyni FS 450 prawdziwą maszyną supermoto. Najnowocześniejsze hamulce oraz sprzęgło poślizgowe zapewniają doskonałe osiągi. 60-konny silnik nie ma sobie równych również na prostych odcinkach.

Sprzęgło

Sprzęgło poślizgowe APTC firmy Adler zapobiega niestabilności i podskakiwaniu tylnego koła przy dohamowywaniu na szczycie zakrętów, co zapewnia doskonałą kontrolę przy pokonywaniu zakrętów poślizgiem. Układ hydrauliczny Brembo gwarantuje doskonałą modulację sprzęgła.

Skrzynia biegów

Lekka 5-biegowa skrzynia biegów, ze szczególnym uzębieniem supermoto jest specjalnie dopasowana do 450-tki, tak by zapewnić maksymalne osiągi na większości nawierzchni.

Silnik

Wyjątkowa moc w kompakcie SOHC została osiągnięta dzięki maksymalizacji najnowszych technologii. Bardzo szeroki zakres mocy silnika FS 450 pozwala kierowcy na komfortowe pokonywanie każdej trasy, dodatkowo super płynna zmiana przełożeń w 5 stopniowej skrzyni biegów i ultra lekkie sprzęgło zapewniają zwycięskie osiągi na każdym poziomie rywalizacji.

Głowica

Silnik FS 450 posiada jeden wałek rozrządu regulujący pracę 4 zaworów, każdy ważący jedynie 32g, za pośrednictwem lekkich i sztywnych ramion wahaczy (DLC powlekane na wlocie). Średnica zaworów wlotowych wynosi 38 mm, a na wydechu 33mm. Zakres obrotów rozciąga się aż do 11500 obr/min, silnik osiąga 60KM przy wyjątkowo niskim momencie obrotowym w zakresie prędkości obrotowych. Głowica, dla zwiększenia trwałości, zabezpieczona jest trójwarstwową uszczelką.

Wahacz

Konstrukcja wahacza została zoptymalizowana dla charakterystyki sztywności pozostałej części podwozia. W celu zapewnienia maksymalnego komfortu i pewności kierowcy, a jednocześnie spełniając wymogi Husqvarna w zakresie przyczepności i mocy, wahacz aluminiowy posiada szczególne właściwości Flex.  Jednoskładnikowy proces odlewania eliminuje spawanie i gwarantuje spójne działanie i jakość. Silny, ale lekki, pięknie zaprojektowany wahacz z odlewu aluminiowego zapewnia doskonałą stabilność i bezpieczeństwo.

Rama pomocnicza

Trzyczęściowy stelaż wykonany w precyzyjnym procesie formowania wtryskowego z bardzo wytrzymałego poliamidu, został zaprojektowany, aby zaoferować większą sztywność podczas zginania niż konstrukcje aluminiowe. Jednoczesna giętkość materiału zapewnia doskonałe czucie terenu w trakcie jazdy w każdych warunkach. Super lekka konstrukcja pozwala inżynierom na pełne zintegrowanie z wszelką elektroniką i airboxem.

Rama

Lekka rama chromowo molibdenowa posiada precyzyjne podłużne wygięcie, które pomaga absorbować uderzenia od tylnego koła, pracując razem z zawieszeniem dla lepszego komfortu.Wysoka odporność na skręcanie i zginanie umożliwia wykonywanie ostrych zwrotów co pozwala na jeszcze lepsze korzystanie z możliwości z mocy silnika.  Konstrukcja ramy jest taka sama jak  w modelu motocross FC 450.  Charakterystyczna biała rama WP została wykonana w ultra-nowoczesnym zakładzie produkcyjnym. Wysoce zautomatyzowany proces polega na hydro-formowaniu i spawania z zachowaniem maksymalnej precyzji i najwyższej jakości, które przekładają się na najwyższą wydajność każdego motocykla Husqvarna.

Hamulce

Wyjątkową moc zatrzymywania gwarantują hamulce Brembo, wyposażone w 4-tłokowy promieniowo zamontowany zacisk z pompą w połączeniu z przednią tarczą o średnicy 310 mm. Z tyłu zamontowany jest zacisk z pojedynczym tłokiem i tarczą o średnicy 220mm. Idealnie umieszczone elementy sterujące pozwalają na zachowanie pełnej kontroli i równowagi w ekstremalnych warunkach.

Przednie zawieszenie

Zawieszenie WP oznacza najwyższą jakoś i najlepsze osiągi. Precyzyjne, wysokiej jakości materiały i zaawansowane procesy produkcyjne są integralną częścią widelców WP dla Husqvarna FS 450. Zamknięty, 48mm przedni widelec, w połączeniu z  dopasowanymi do CNC czarnymi potrójnymi zaciskami, zapewniają wyjątkowo łatwą obsługę i czucie przodu pojazdu, dzięki dokładnym i silnym cechom tłumiącym technologii zamkniętej kasety. 280 mm skoku zawieszenia i specyficzne ustawienia Supermoto wraz z pełną regulacją w odbicia i tłumieniem kompresji, pozwalają na pełne wykorzystania zwinności podwozia i dostosować prowadzenie według własnych stylów jazdy i warunków panujących na torze.

Tylne zawieszenie

Wydajny, tylny amortyzator WP został specjalnie zaprojektowany do supermoto. Skok zawieszenia tylnego wynosi 292 mm, siła odbicia oraz kompresja jest w pełni regulowana co gwarantuje doskonałą stabilność i światowej klasy tłumienie.

Koła i opony

     Czarne 16,5 "/ 17" koła szprychowe Behr z przodu iz tyłu są lekkie i mocne. Uzupełniają je Metzeler Racetec SM 125/80 i 165/55 R17 R420 slicki zapewniające maksymalną przyczepność, trakcję i zwrotność.

Półka widelca CNC

Potrójne zaciski widelca posiadają precyzyjnie zaprojektowane wygięcie, które pozwala na wyginanie się widelca. Daje to kierowcy większe wyczucie podczas hamowania. Są one zaprojektowane tak, aby równomiernie rozłożyć siły docisku na ramionach widelca, zwiększając powierzchnię kontaktu w celu uzyskania optymalnej czułości i minimalnego tarcia.

Nadwozie

Szczelnie owinięty wokół silnika i ramy nadwozie FS 450  jest zaprojektowane tak, aby w pełni zintegrować kierowcę z pojazdem, co pozwala na sprawne kontrolowanie motocykla w każdych warunkach bez względu na wzrost.

Filtr powietrza

Duży airbox jest zintegrowany ze stelażem podsiodłowym i skontruowany tak, aby umożliwić szybką i łatwą wymianę filtra w kilka sekund bez użycia narzędzi. FS 450 wyposażony jest standardowo w filtr Twin Air, który posiada rurki wlotowe powietrza zaprojektowane dla maksymalnej mocy.

Rozrusznik

Tak jak w innych 4-suwach Husqvarna, FS 450 wyposażony jest w elektryczny system START. Rozrusznik elektryczny jest niezastąpionym towarzyszem zwłaszcza przy pokonywaniu najbardziej wymagających i wymęczających tras.

Zbiornik paliwa

7,5 litrowy zbiornik paliwa doskonale pasuje do dostosowanego nadwozia i oferuje niezawodny i bezpieczny gwintowany korek wlewu.

SILNIK

Specyfikacja: 1-cylinder 4-suwowy, chłodzony cieczą

Pojemność: 449.3 cm³

Średnica cylindra: 95 mm

Skok: 63.4 mm

Rozruch: Rozrusznik elektryczny

Zmiana biegów: 5 przełożeń

Smarowanie silnika: Wymuszone smarowanie z 2 pompami Eaton

Przełożenie wstępne: 32:76

Przełożenie na drugim biegu: 14:48

Chłodzenie: System chłodzenia cieczą, ciągły obieg cieczy chłodzącej z pompą wody.

Sprzęgło: Adler sprzęgło poślizgowe, sterowane hydraulicznie.

Zapłon: Bezstykowy, w pełni elektroniczny układ zapłonowy z cyfrową regulacją rozrządu zapłonu.

PODWOZIE

Rama: Rama rurowa wykonana z chromowanej stali molibdenowej

Widelce: Widelec WP 4CS

Amortyzator: WP Monoshock z linkowaniem

Amortyzacja przednia: 280 mm

Amortyzacja tylna: 292 mm

Hamulce przednie: Hamulce tarczowe z cztero-tłokowym promieniowo zamontowanym zaciskiem hamulcowym

Hamulce tylne: Hamulec tarczowy jednotłokowy z pływającym zaciskiem hamulca

Średnica przednich tarczy hamulcowych: 310 mm

Średnica tylnych tarczy hamulcowych: 220 mm

Łańcuch: 5/8 x 1/4"

Kąt pochylenia główki ramy: 63.5°

Rozstaw osi: 1,495±10 mm

Prześwit (bez obciążenia): 31 0 mm

Wysokość (bez obciążenia): 927 mm

Całkowita pojemność baku: 7,5 litra

Masa bez paliwa: 110,5 kg

Koła przednie / tylne: Szprychowe koła z aluminiowymi obręczami 3.50 x 16.5"; 5.00 x 17"